Skip to content

Sociālā ikdiena?

  • by
access app application apps

Neesmu sociālais darbinieks un arī neplānoju veikt šāda cilvēka funkcijas. Sociālā ikdiena, nesociālam cilvēkam.

Ir 21. gadsimts un viss iespējams! Piemēram nosacīti socializēties tīklos. Sociālajos, kas gan īpaši neatšķiras no tiem, kurus pin zirnekļi 😀 Tie sevī ievelk. Algoritmi analizē uzvedību un to kas patīk, kas nepatīk. Rezultātā tiek dots tieši tā informācija un tās saites, kuras noteikti interesēs tieši Tevi! Protams, ar laiku Tev izveidosies savs “burbulis”, kurš arī būs izgājis līdzīgu atlasi un principā ir tapis it kā ideālais komunikācijas aplis. Vienīgi problēma ir tā, ka tas ir izveidojies tikai šķietami nejauši.

Es neesmu no tiem, kuri uzskata, ka tas ir slikti, jo principā – tas ļauj socializēties visiem. Arī tiem, kam tas ir svešs un it kā nav nepieciešams. Komunikācija palīdz un iespējams, ka cilvēks iztiks bez psihoterapeita, jo būs izteicies un varbūt pat ticis pie sev tīkama, cilvēciska padoma. Bet tas ir pie nosacījuma, ka sociālais tīkls, tiek izmantots, lai socializētos.

Kāda ir realitāte, manā skatījumā. Sociālie tīkli, mūsdienās ir pārvērtušies par masveida reklāmas platformām. Protams – ir cilvēki, kuriem joprojām tas ir primārais socializēšanās veids. Kas gan skan dīvaini, ņemot vērā ka internets kā socializēšanās rīks, ir parādījies pavisam nesen. Par Socializēšanas sākumu internetā, es uzskatu ‘ircnet‘ radīšanas gadu: 1996. gads, jeb 24 gadi atpakaļ. Tiem, kuri nav lietas kursā, tā bija/ir servera puses aplikācija, ar klientiem uz lietotāju datoriem, kas nodrošināja reālā laika sarunas, varēja veidot savus kanālus/grupas, radīt kanālu noteikumus utt utjp. Respektīvi – tuvu pilnvērtīgam sociālajam tīklam, pat raugoties uz to no mūsdienu skatu punkta.

Ircnet laikā, reklāma bija nosacīta. Sarunāji ar čomu, lai ieliek kanāla sveiciena ziņā ka Tu lūk tirgo mēbeles un viņš ielika. Komunikācija tai laikā bija agresīvāka un anonīmāka nekā mūsdienās, bet jā – tas bija sociālo tīklu sākums.

Sociālie tīkli, mūsdienās ir ļoti izteikti agresīva vide. Tā ir ierasta un nepieciešama, bet ļoti nemierīga ekosistēma. Marketings, psiholoģiskā izpēte, vizuālā psiholoģija, cilvēku uztveres manipulācija… un viss ar vienu mērķi – pelnīt. Visi cēlie mērķi – radīt sociālo vidi bez reklāmām, beidzas gandrīz nesākušies. Tas ir saprotami, bet ar to mēs arī parakstāmies pie tā, ka ar mums manipulēs un izmantos savos mērķos, platformu radītāji, īpašnieki utt.

Ja nav grūti – padalies ar savām domām. Cik ļoti pamani marketingu sociālajos tīklos? Jeb neredzi un netraucē. Sociālie tīkli Tev ir tikai socializācijai, jeb izmanto arī savam marketingam?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *