Instagram marketings ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, sevišķi ja izmanto Instagram sava uzņēmuma mārketingam. Un te labākais veids, kā gūt panākumus – jāsāk ar uzdevumu, palielināt savu Instagram sekotāju skaitu. Jo vairāk cilvēkus izdosies sasniegt, jo lielākas ir Tavas iespējas veicināt preču vai pakalpojumu pārdošanu. Principā, Instagram optimizācija ir obligāta.
Protams, ja Tevi nevarēs viegli atrast, attiecīgā platformā, tad arī sekotāji varētu nākt klāt ļoti gausi. Un šis ir moments, kurā sākas SEO (Search Engine Optimisation). Un ja esi jau veicis, piemēram, Google SEO, tad šeit viss ir nedaudz savādāk. Bet ja neesi līdz šim veicis nekādas optimizācijas, tad laipni lūgts, jaunajā pasaulē. Sociālo tīklu marketings (Social Media Marketing – SMM) vienmēr sākas ar optimizāciju, neatkarīgi no izvēlētās platformas.

Šajā rakstā, es mēģināšu izskaidrot kas ir Instagram marketings un kas ir sociālo tīklu marketings kā tāds, kā arī pastāstīšu par SEO un veidiem, kā optimizēt savu Instagram un iespējams, palielināt sekotāju un arī klientu skaitu.

Instagram marketings un Instagram SEO – kas tas ir?

Instagram SEO, jeb Instagram meklēšanas/atrašanas optimizācija. Tas ir veids/vadlīnijas, pēc kurām vadoties var optimizēt ievietojamo saturu tā, lai tam būtu augstāks reitings starp citiem lietotājiem un rezultāts biežāk parādītos gan ieteiktajos rezultātos, gan Instagram meklējumos. Attiecīgi palielinot apmeklētāju piesaisti saturam, kopējo apmeklētāju skaitu un jauno sekotāju skaitu.

Patiesībā, ļoti līdzīgi kā Google meklētājs, arī Instagram meklē pēc dažādiem atslēgas vārdiem, nosaukumiem, tēmām, zīmoliem. Respektīvi – Tavu profilu var atrast pēc zīmola nosaukuma, pēc mirkļbirkām (hashtags (#)) un arī atslēgvārdiem, kuri gan nedrīkst būt haotiski izvēlēti un tie jāizmanto gan ierakstos lentē, gan “reels”, gan profilā.

Kādēļ vajag optimizēt kaut ko priekš Instagram?

Šobrīd visi kaut ko optimizē. Instagram marketinga un optimizācijas mērķi ir dažādi – Google, Bing, Yahoo, kādam arī Yandex utt utjp. Bet kādēļ lai kaut ko optimizētu priekš Instagram? Tam ir daudz atbildes. Pareizāk sakot – daudz iemesli.

Laikam viens no nozīmīgākajiem iemesliem būs Instagram lietotāju paradumi. Absolūti lielākā daļa, Instagram lietotāju, izmanto instagram lai atrastu jaunas idejas, jaunus produktus, iedvesmu. Vai tad tas nav tieši tas, ko Tu vēlies? Lai Tevi atrod, lai no Tevis iedvesmojas?

Instagram lietotāju skaits, uz doto brīdi tuvojas 2.5 miljardiem. Tas ir milzīgs skaits. Un vienalga vai Tu strādā uz lokālo publiku vai globāli – šis ir nozīmīgi arī Tev. Atkarībā no Tavas mērķauditorijas, Tu vari sasniegt lielāku, vai mazāku cilvēku skaitu, kas jebkurā gadījumā… būs vismaz tūkstošos.

Pēc dažādu statistiku datiem, vairāk nekā 70% lietotāji Instagram ir 35 gadīgi un jaunāki lietotāji, ar visu laiku pieaugošu pirktspēju, šajā vecuma kategorijā, kas atkal jau ir nozīmīgs moments Tev, kā Instagram lietotājam.

Un kā Tu domā, cik daudz laika, cilvēki pavada Instagram? Vidēji, dienā? Patiesībā tas ir apjomīgs laika daudzums. Stunda dienā. Katru dienu, cilvēki pavada Instagram, vidēji vienu stundu dienā! Atkal jau ir iespēja parādīt sevi, jo laiks pietiek visiem.

Starp citu, Facebook (META) statistika, stāsta ka 4 no 5 cilvēkiem, pēc instagram redzēta pakalpojuma, idejas utt, reāli meklē šo ideju, preci, iespēju iegādāties. Principā viss ir rožaini un skaisti. Atliek vien paveikt mājas darbus un strādāt pie optomizācijas. Kas protams nav gluži tas pats, kas vienkārši pašķirstīt Instagram.

Ar ko atšķiras Instagram optimizācija no citām?

To ka Instagram mums ir svarīgs, jau sapratām. Statistika nepielūdzami to pierādā un principā ir laiks strādāt. Un te ir jāsaprot galvenās atšķirības optimizācijā. Interneta meklētāji neizmano mirkļbirkas (hashtags), bet Instagram izmanto. Un lai gan atslēgvārdiem nozīme ir arī Instagram, tomēr mirkļbirkām ir lielāka nozīme. Un atkal jau – nepietiek visur salikt mirkļbirkas, lai tiktu augšā reitingos, vai rekomendētos ierakstos. Tāpat arī atslēgvārdi Instagram, vairāk spēlē lomu profila vārdā, saturā nevis pašos ierakstos.

Instagram optimizācija

Ar ko tad jāsāk viss process? Centīšos likt visu kopā un cik vien iespējams, saprotamā valodā to visu nodot Tev.

1. Padari savu Instagram profilu vieglāk atrodamu

Šī ir vieta, kura Instagram strādā līdzīgi kā citi meklēšanas rīki. Kāds meklē sev interesējošu informāciju un meklētājs piemeklē atbilstošāko. Protams, ņemot vērā noteiktus kritērijus, kuri nekur nav publicēti (un nebūs), bet kopumā ir skaidrs, kādas vadlīnijas ir jāievēro.

Vēl viens noteicošs faktors tam, ko cilvēki atradīs Instagram, ir viņu “like” citiem ierakstiem. Ja cilvēkam visu laiku patīk tikai automašīnas un grīdas segumi, tad arī meklējot modi, primāri šis lietotājs redzēs automašīnu un grīdas segumu modi.

Bet sāksim ar lietotāja vārdu. Ideālā gadījumā, lietotāja vārds satur arī nepieciešamo atslēgas vārdu. Lielā daļā gadījumu, tas gan nav iespējams, jo tiek izmantots zīmola nosaukums vai kāds cits vārds, kuru sarežģīti mainīt. Bet profila nosaukumu un aprakstu, noteikti var izmantot un lietot kā vietu, kur izvietot atslēgvārdus un nepieciešamo info. Zemāk ievietoju info – kā izskatās meklējuma rezultāti, meklējot pēc vārda “dizains”. Tā arī uzskatāmi redzēsi, kā izskatās atslēgvārdu lietojums, ar reālu piemēru.

Profila apraksts “Your bio” arī ir lieliska vieta, kur izvietot atslēgvārdus un arī sekundāros atslēgvārdus. Piemēram, ja pamata tēma ir interjera dizains, tālāk var pievienot vārdus dekorēšana vai konsultācijas, ja tādas tiek sniegtas.

2. Veido korektus, optimizētus aprakstus

Noteikti esi pamanījis, ka ne visu var atrast, Instagram “Explore” sadaļā. Tam ir vienkāršs skaidrojums – šajā sadaļā var meklēt un atrast tikai tos ierakstus, kuri izmanto gan mirkļbirkas, gan atrašanās vietas birkas. Respektīvi, ir diezgan vienkārši kļūdīties, lai nenonākt šajā sadaļā būtu daudz grūtāk. Paralēli atceramies to ko jau minēju – vēl viens noteicošs faktors tam, ko cilvēki atradīs Instagram, ir viņu “like” citiem ierakstiem. Ja cilvēkam visu laiku patīk tikai automašīnas un grīdas segumi, tad arī meklējot modi, primāri šis lietotājs redzēs automašīnu un grīdas segumu modi. Šeit strādā tieši tas pats.

Instagram visu laiku, bez apstājas, analizē visu informāciju, kas tajā ir iesniegta. Tiek analizētas visas birkas, to saistības utt utjp. Attiecīgi šis ir ļoti svarīgs punkts – atslēgvārdu izpēte un korekta to lietošana. Tālāk jau dod vaļu fantāzijai, veido aprakstu, kurš satur arī Tavus atslēgvārdus un kopumā ir veidots ap Tavu tēmu un Taviem atslēgvārdiem.

Mazs piemērs ieraksta, šajā gadījumā “reel” aprakstam

Instagram marketings

3. Mirkļbirkas kā atslēgvārdi un korekts Instagram marketings

Iepriekšējā bildē, var apskatīt arī vēl vienu piemēru – mirkļbirka tiek izmantota arī kā atslēgvārds. Tas arī strādā. Un protams – ja izmanto mirkļbirkas, atceries pievienot ne tikai sev attiecināmās, bet arī populāras – trendīgas, jo tas arī viennozīimīgi palīdzēs palielināt apmeklējumu un potenciālo sekotāju skaitu. Un neskatoties uz to, cik daudz mirkļbirkas drīkst pievienot, atceries ka pareiza pieeja ir korektas mirkļbirkas, nevis daudz. 1-2 korektas birkas, ienesīs daudz vairāk apmeklētājus, nekā 30 kaut kādas, lai tikai būtu. Tas protams arī ir darbs un kaut kādā brīdī, es pacentīšos uzrakstīt arī rakstu par mirkļbirkām un atslēgvārdiem.

Visu šo darot ir jāatceras arī fakts, ka Instagram monitorē profila atbilstību, bilžu kvalitāti, cilvēku piesaisti utt utjp.

4. Instagram marketings – Bilžu alternatīvie apraksti jeb “Alt Text”

Instagram ir pieejama funkcija, ar kuras palīdzību var ievietot bilžu alternatīvos aprakstus, kurus savukārt ņem vērā Instagram algoritms. Tas darbojas līdzīgi kā “alt” birkas mājas lapās. Šo ir noteikti jāizmanto visur, kur tas ir iespējams. Un lai gan tas aizņem šķietami daudz laika – izdari to. Tu pats sev pēc tam teiksi paldies.

5. Lūdz lai uz Tevi norāda citi – “tag”

Tas varbūt nav tik vienkārši izdarāms, jo parasti cilvēki par to gribēs kaut ko pretīm, piemēram, konkursu 🙂 bet īstumā – tagošana, jeb norāde uz Tevi, pamatīgi palīdz palielināt Tava profila piesaisti un arī piesaistīt jaunus sekotājus. Nevajag ar šo arī aizrauties, jo ja katrā ierakstā prasīsi lai Tevi tago, Tevi var sākt uztvert kā spameri un pazudīsi no reitingiem vispār.

6. Seko līdzi statistikai.

Noteikti seko līdzi statistikai. Kāds saturs Taviem apmeklētājiem patīk labāk. Kad Tu iegūsti vairāk atzinības un jaunus sekotājus. Varbūt arī pie kādiem apstākļiem gūsti pretēju rezultātu un pielāgojies. Pielāgojies apmeklētājiem, jo otrādi tas nestrādās. Apmeklētāji nekad nepielāgosies Tev. Par Statistiku un tās analīzi, centīšos uzrakstīt mazu rakstu, tuvāko dienu laikā.

7. NEKAD neizmanto pirktus sekotājus utm

Šis ir svarīgi. Šis ir baigi svarīgi. Ja Tev ir svarīgs Instagram marketings, Nekad nelietot nekādus mākslīgi veidotus sekotājus un brīnumpiedāvājumus, kuri sola pacelt Tavu profilu nebijušos augstumos. Instagram to redz un Tu roc bedri pats sev. Tas nekad nedod vajadzīgo rezultātu un beigās Tev būs tūkstošiem neīsti sekotāji un nulle rezultāta.

Te nu pienāca beigas manam īsajam ieskatam Instagram SEO un kas ir Instagram marketings. Neuztraucies, būs vēl. Bet ja ir jautājumi – jautā man kontaktu sadaļā

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *