Gari un plaši, tiek runāts par Instagram Hashtags vai mirkļbirkas un atslēgvārdi un SMM (Social Media Marketing) nozīmi, kā arī šobrīd ar katru dienu parādās vairāk un vairāk cilvēki, kuri piedāvā SMM pakalpojumus. Par to, kas tad ir Sociālo Mediju Marketings, parunāsim vairāk pie cita raksta, bet šoreiz par vienu no marketinga sastāvdaļām tieši Instagram.
Instagram Hashtags
Kas ir Instagram Hashtags? Latviski to dēvē par mirkļbirkām vai tēmturiem un noteikti esi redzējis, ka pirms kāda vārda, priekšā pieliek restīti # (šo restīti sauc par hash) aiz kā seko vārds. Tā ir mirkļbirka – hashtag. Atslēgvārdiem restīti priekšā neliek un Instagram ne no visurienes šos vārdus lasa un apstrādā. Vēl vairāk – arī Instagram Hashtag vai mirkļbirkas, netiek apstrādātas visur, bet gan tikai noteiktās vietās un pēc noteiktiem algoritmiem. Un kas ir svarīgi – ja bildē redzams ābols, bet hashtags būs mode, ceļojumi, automašīnas… tad visdrīzākais, ka tikt pamanītam ar šiem Instagram hashtags, nesanāks.
Kā izvēlēties Hashtags
SEO ir gan kā zinātne, gan māksla vienlaicīgi. Ir jābūt intuitīvam un domājošam tieši vārdu izzināšanas ziņā un jāsaprot kādi vārdi ir attiecināmi uz konkrētu bildi, vai video. Saprast un izdomāt izmantojamos vārdus ir grūtākais un tai pat laikā svarīgākais uzdevums, ja optimizē savu Instagram profilu.
Patiesībā, tas nav arī pārāk sarežģīti, jo ja Tu zini savu produktu, vai ko vēlies cilvēkiem piedāvāt, tad virzība ir skaidra. Es ieteiktu sarakstīt sev sarakstu ar to – kas ir Tavs darāmais. Tu vāri kafiju, vai šuj kleitas? Bet varbūt būvē māju? Gribi parādīt, ko var uztaisīt savām rokām? Super! Paliekam pie – ko var uztaisīt savām rokām. Pirmais, kas nāk prātā ir #DIY jeb Do It Yourself. Lai gan tas ir angļu valodā, arī Latvijā to izmanto un saprot apmeklētāji. Nākamais, kas varētu derēt ir #pašarokām, kas jau ir pavisam latvisks un uzreiz saprotams. Trešo Instagram Hashtags es laikam liktu, balstoties uz to kas tiek rādīts ierakstā. Ja tas ir galds, tātad #galds
Kādus Instagram Hashtags noteikti neizmantot?
Ne mazāk svarīgi ir saprast, ka nevajag pārpludināt savu ierakstu ar hashtags. Divi, trīs… varbūt četri ir pilnīgi pietiekami, kā arī Tev nezūd iespēja, saprast kurš no hashtags atved apmeklētājus. Un nekādā gadījumā, neizmanto tā sauktos ‘generic’ hashtags: instagood, photooftheday un tā tālāk. Jo vairāk būs ar Tavu informāciju nesaistīti hashtags un vairāk ‘generic’ hashtags, jo drīzāk Tavs ieraksts varētu arī nenonākt lielākā apritē. Atceries – Tavs uzdevums ir radīt labu saturu, izveidot savam saturam kvalitatīvu aprakstu un pievienot korektus, tiešus un saistošus Instagram Hashtags.
Vienīgie Instagram Hashtags, kurus es vēl izmantotu, būtu tādi kas norāda uz atrašanās vietu, vai mērķauditorijas atrašanās vietu, ja tāda ir. Respektīvi, ja vēlies norādīt ka esi Rīgā, izvēlies lokāciju Rīga un pievieno arī hashtag #Riga. Ja vēlies norādīt mērķauditorijas vietu, tad lokāciju norādi savu atrašanās vietu, bet hashtag norādi mērķauditorijas vietu.
Īsumā par šo viss, iespējams papildināšu rakstu ar laiku, kā arī noteikti rakstīšu vēl, citus rakstus par sociālo tīklu marketingu.