Tu noteikti zini, kas ir Facebook un Instagram reklāma – META reklāmas. Bet bieži vien, cilvēki saskarās ar tādu situāciju, ka pērk reklāmas bet neredz no tām atdevi. Amizantākais fakts ir tāds, ka pie korekti nokonfigurētas reklāmas kampaņas, atdeve parasti ir! Un tā parasti tā ir laba. Šis ir moments, kurā sākas pavisam interesants cikls, kura laikā ir jāveic daudz plašāka analītika. Uzņēmuma ieņēmumi nav vienīgais rādītājs, reklāmas produktivitātei. Ieņēmumi no pārdošanas, norāda tikai uz to, ka pārdošana ir notikusi. Tā var monitorēt pārdošanas apjomu kāpumu, kritumu vai stagnāciju, bet tas nav galvenais kritērijs, reklāmas produktivitātei. Iespējams, ka es tikko radīju tādu kā neizpratnes momentu, vai ne? Kā tad saprast – cik laba vai slikta ir bijusi reklāmas kampaņa un ja tā bija laba… kādēļ pārdošanas ieņēmumi nepieauga, kā bija cerēts (es apzināti izmantoju vārdu cerēts, nevis plānots. Par šo tālāk būs).
Nepieciešami labi reklāmas rezultāti
Protams! Katram reklāmdevējam, prātā ir galvenā doma, ka viņam nepieciešami labi reklāmas rezultāti. Kaut kur ir lasīts, ka Facebook un Instagram reklāma ir ar lielāko iespējamo atdevi un aiziet – pērkam reklāmu. Reklāma tiek pirkta ar cerību, ka viss sanāks. Bet ir aizmirsts pats galvenais! Vai produkts, kas tiks reklamēts, ir tiešām nepieciešams cilvēkiem? Vai tā ir izplānota kampaņa ar prognozējamu rezultātu? Un ja prognoze iespējama, tad ar cik lielu precizitāti?
Iedomāsimies situāciju, kurā Tu tirgo galdus. Nevis kādus īpašus galdus, bet pavisam vienkāršus galdus, kādus tirgo vēl 200 pārdevēji. Tavā veikalā ir pieejami galdi, krēsli un motoreļļa. Tiek palaista reklāmas kampaņa, kurā tiek piedāvāta motoreļļa pa lielisku cenu. Statistika rāda, ka Tavu veikalu apmeklē simtiem cilvēki, katru dienu. Bet pirkumi nepaliek diži vairāk. Statistika melo un patiesībā nav nekādi vairāki simti apmeklējums? Nē! Nemelo viss. To arī var viegli pārbaudīt, sekojot līdzi gan Meta analītikai, gan paralēli arī Google Analytics. Un ja redzi, ka apmeklējumi ir…pirkumu nav… Jāmeklē iemesls.
Facebook un Instagram reklāma Situācijas analīze
Iepriekš aprakstītā situācija ir samērā klasiska. Produkti ir, tie ir kvalitatīvi, bet tie nav no vienas nišas vai/un tie ir pārāk maz. Sevišķi ja Google Analytics redzi, ka cilvēki uzkavējas Tavā interneta veikalā vairāk kā minūti, tad nākamais kam jāpievērš uzmanība – ko viņi tur skatās? Ir 90% iespēja, ka atnākot pēc akcijas motoreļļas, cilvēks vēlas nopirkt vēl kaut ko papildus, bet papildus preces ir maz un tās ir no pavisam cita sortimenta. Rezultātā… kādēļ pirkt šeit, ja blakus veikalā (sevišķi, ja tas notiek tiešsaistē), var nopirkt visu uzreiz. Atlaide? Jā, tas ir arguments, bet otrs veikals piedāvā bezmaksas piegādi no noteiktas summas un galu galā, klientam izdevīgāks kļūst cits veikals. Lai gan viņš ne tikai pievērsa uzmanību reklāmai, bet arī atvēra to un nonāca līdz gala mērķim. Bija pat gatavs iepirkties, bet …
Risinājums
Šādas, no pirmā skata neizdevušās, reklāmas kampaņas ir jāuztver kā analītiku kopējai ainai. Pēc šādām kampaņām Tu sāc saprast – ko cilvēki grib, cikos viņi grib un kā uzlabot savu sniegumu/sortimentu. Tā nav neizdevusies reklāma, tā ir norāde uz veicamajiem darbiem. Ja statistika rāda, ka apmeklējums ir un CPC/CPR rādītāji ir apmierinoši (par šo citreiz uzrakstīšu), tad uztraukumam pamats ir, bet risinājums ir nevis reklāmas, bet gan sortimenta vai tā snieguma korekcijās.
Ja ir kādi jautājumi, droši raksti komentāros, vai raksti man uz jebkuru no kontaktiem un centīšos atbildēt/palīdzēt.